Jdi na obsah Jdi na menu
 


21. 2. 2018

Co a pro koho?

Druhy Low carb high fat

 

1. Ketogenní dieta – do 50g sacharidů za den

2. Nízkosacharidovka – 50-80g za den

3. Sugarfree – 80-100g za den

 

1. Ketogenní dieta – do 50g sacharidů za den

Vhodná pro redukci váhy a také jiné zdravotní problémy (PCOS, inzulinová rezistence, rakovina, Alzheimer, deprese, epilepsie…) Podstatou této diety je fyzický stav, při kterém se organismus při nedostatku sacharidů ve stravě začnou z tuků v játrech tvořit ketony, které jsou hlavním zdrojem energie pro mozek.

 

2. Nízkosacharidovka – 50-80g za den

Stejně jako u ostatních režimů jsou vyloučeny cukry, obiloviny a zejména škrobové potraviny. Nemusíte, ale striktně řešit kolik si dáte rajčat, jogurtů nebo jiné zeleniny. Protože i v zelenině najdeme přirozené sacharidy. Dobrá prevence proti vzniku cukrovky druhého typu, hlavně pro ty, které toto onemocnění mají v rodině.

 

3. Sugarfree – 80-100g za den

Opět bez obilovin a rafinovaného cukru, střídmě se mohou zařadit brambory, batáty nebo luštěniny a také si můžete dopřát ovoce.

 

Jak tedy správně začít?

Nejlepší je postupně vyřadit sacharidy na co nejmenší množství. Pokud to uděláte najednou, budete mít abstinenční příznaky. Cukr je dokonce 8x návykovější než heroin. Postupně když se ustálíte můžete i nějaké sacharidy přidat, důležité je, aby se člověk cítil dobře.

Toto není dieta na chvíli, je nutné to brát dlouhodobě jako životní styl, tyto jídla vůbec nejsou nudná a nechutná jak to bývá v mnoha případech.

Po čase zjistíte, že ani přílohu nepotřebujete.

 

Pro správnou konfiguraci makroživin je toto:

Sacharidy 10%

Bílkoviny 20%

Tuky 70%

 

Na tuky se mnohdy zapomíná, protože nám už od mala říkají, jak jsou tuky špatné. Ano jsou špatné tuky, ale jsou také dobré tuky jako například máslo, avokádo a tuky obsažené v rybách, které jsou pro nás prospěšné. Dokonce lze tuto stravu kombinovat i s jinými návyky, třeba stravování podle krevních skupin a někteří lidé jsou vyznavači vegetariánství a někdy i veganství. Sama jsem to nezkoušela, protože jsem vyloženě masorád, nevyhledávám ho pořád, ale domácí slaninka je jak nebe v hubě. Je na nás co si vybereme, ale mě toto opravdu chutná a baví mě to. Je mi čím dál tím lépe, ručička na váze se hýbe super směrem (nerada se vážím), ale jde to poznat na oblečení. Rozhodně to má smysl. 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář