Jdi na obsah Jdi na menu
 


6. 2. 2018

Kdo jsem a o co se jedná

Na úvod by mělo být nějaké představení, kdo vlastně jsem. No budiž, jsem žena, pro někoho ještě mladé děvče, ale na věku v tomhle případě nezáleží, ale jeden dost důležitý důvod mě k této věci nakonec přinutil a to mé nadbytečné kilogramy a apel mého otce, který v posledních 10 letech objevoval různé metody hubnutí. Jinak jsem tedy zdravá osoba a bez výrazných zdravotních problémů, pokud opomineme lupénku a občasné trable s atopickým ekzémem. Na to všechno je řešení a to jak už jsem psala v úvodu a to Low carb high fat, já si toto stravování poněkud upravila a to podle mě může každý. Někdo může namítat, že to už pak není ono, ale v rozumné míře by nemělo škodit nic. Zapomněla jsem říct o svém vzdělání a dát malé upozornění NEJSEM LÉKAŘ, ale nějaké zdravotnické vzdělání mám, kdo ví, třeba ho rozšířím, ale mám i jistý přehled o biologii a funkcích v lidském těle.

 

A jeden z důvodů proč jsem se také rozhodla psát blog je proto, že všude se píše o tom jak efektivně zhubnout, o placených či neplacených článcích jak různé přípravky fungují, nefungují a jak jsou skvělé kokteily a já nevím co ještě. Ano, nejsem v tomto oboru vzdělaný člověk, ale mám zkušenosti aspoň s jedním přípravkem na hubnutí z každí kategorie – kokteily, tukožroutské polévky, polykací kapsle, co se nafouknou a naplní žaludek, mléčná dieta a odtučněná dieta a já nevím co všechno ještě.

Druhým důvodem je to, že na sebe potřebuji i nějaký bič, abych si nepovolovala až moc, protože jsem stále abstinent, a mým nepřítelem je cukr – hlavně ten zpracovaný a přidávaný do potravin a věcí, kde vůbec být nemusí.

 

Třetí důvod je ten, že spousta lidí má mobily s mobilními daty a možností surfovat všude možně po webech, kde se jim jen zamane. Ale touhle rozmazleností to končí, na internetu se dá najít spousta informací, které jsou pravdivé a které ne. To není to, co jsem chtěla říci, lidé prostě ztratili touhu poznávat a hledat nové věci i když je to čím dál tím snažší, možná je to nenapadá nebo se obhajují tím, že nemají čas, ale takhle to přece nejde. Pokud chce být člověk zdravý, měl by se o jisté věci zaujímat o problematiku dané věci. Ano, je těžké něčemu věřit, když má každý svůj názor a jsou různé mediální masáže o tom co je zdravé a co ne. Důležité je podle mě, pokud jste tedy zkusili tolik věcí co já a nic nedopadlo s dlouhodobým efektem, že pokud už nevíte co, tímhle o čem já budu psát už nejspíš nic nezkazíte, ale jen v případě pokud je člověk zdraví.

 

Co znamená Low carb high fat – nízké sacharidy, vysoké tuky. Spočívá to v odstranění přebytečných sacharidů ze stravy ať už se jedná o cukr zpracovaný z cukrové řepy, škrobů v v bramborách, rýži, těstovinách a dalších… Hlavním problémem je také klasická mouka z pšenice a jiných obilovin, ty se při této stravě nedoporučují. Luštěniny, by také člověk měl jíst omezeně nebo se jim úplně vyhnout, u tohoto jsou různé tábory. Ale základ je v tom co jsem psala jako první. Pokud by vás to zaujalo, zkoukněte složení potravin, které běžně kupujete a v kolika z nich je přidaný cukr a vůbec by tam být nemusel, pozor také na cukr zvaný dextróza – tady je teorie, že by škodit neměl, ale cukr to je také – objevuje se hlavně ve slaninách balených vakuově a některých uzeninách. To jsem nakousla téma sacharidy, dále se přesuneme na téma tuky a jaké jsou vhodné. Všeobecně jsou všechny tuky více nebo méně dobré, záleží na způsobů získávání hlavně rostlinných olejů a následně potom jejich zpracování. Řekněme, že řepkový olej není zrovna ideální, ale takový olivový, lněný atd… jsou ideální v případě, pokud jsou lisované za studena. Jediné co mi přijde divné, je ztužování tuků. To všechno pak odpovídá ceně. Dále je tu máslo a sádlo, které jsou z hlediska teploty našeho těla pro nás také vhodné. Ano, zase se vyrojí názory typu „Ale máslo není zdravé“, proč by nemělo být? Naše babičky, v mém případě spíše prababičky na másle smažily a používaly ho na vše, na co mohly. A neobjevovaly se takové věci jako teď, protože nebylo tolik kombinací sladké a tučné. To nám právě škodí, sacharidy způsobují v našem těle kvašení a to se projeví na mnoha věcech, jedna z nich je zánět. V mém případě podporovala nadmíra cukrů hlavně ekzém a lupénku – také společně s lepkem obsaženým v pečivu.

 

Je dost možné, že jsem napsala nějaké věci, které všem nemusí být jasné, proto neváhejte napsat. Děkuji za Váš čas a za to, že jste se dostali až sem. Pokud budu vědět, ráda na vaše dotazy odpovím a pokud bych nevěděla. Nastuduji a v nějaké rozumné době, bych přidala nějaký článek v doprovodu mé zkušenosti, pokud budu mít. 

 

PS: pokud někde najdete pravopisné chyby, neváhejte mě upozornit a já se pokusím danou chybu opravit. 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář