Jdi na obsah Jdi na menu
 


7. 3. 2018

Vitamíny a doplňky

Doplňky stravy

 

Pokud by jsme žili v neprůmyslovém světě, tak by jsme získávali vitamíny a minerály z potravy. Bohužel tomu tak není, kvalita potravin klesá v důsledku masivní produkce a dalšímu průmyslovému zpracování.

 

Vitamín C – dávkování může být klidně 1000mg na den, nemůžeme se jím předávkovat, protože je to vitamín rozpustný ve vodě, brát i přes den, ale také na noc kdy má tělo čas na regeneraci a tvorbu kolagenu

  • potřebujeme ho při metabolismu aminokyselin, zvyšuje imunitu, podílí se při výrobě kolagenu, dobrý i na dásně a proti vypadávání zubů, podporuje tvorbu bílých krvinek, vývoj kostí, zubů a chrupavek, podporuje růst

Hořčík – velmi důležitý podílí se na mnoha procesech v těle, brát nejlépe před spaním

  • nedostatek může způsobit bolesti hlavy, cukrovkáři mívají menší hladinu hořčíku v krvi, nedostatek může způsobovat křeče
  • podporuje srdeční činnost, při tvorbě energie, podporuje trávené a pohyblivost střev, udržuje zdravé zuby, nehty a pevné kosti

Vitamín D – po konzultaci s lékařem, je dostupný na předpis a nejlépe po provedení krevních testů

  • pomáhá k vázání vápníku v těle, reguluje a optimalizuje hladinu vápníku a fosforu v krvi (důležité pro stavbu kostí), vliv na fungovíní imunitního systému
  • nedostatek vede k respiračním infekcím a chřipce, osteoporóza a další vážné nemoci kloubů a kostí, důležitý také při vývoji dětí v období těhotenství

Rybí tuk –bez potíží lze užívat dlouhodobě, je pro nás velmi prospěšný

  • ovlivňují stav cév, srdce a hladinu cholesterolu a snižují krevní tlak, může snižovat bolesti

Probiotika – na podporu a správnou činnost bakterií, které máme ve střevech

Sodík – důležité proti bolestem hlavy, únavy a malátnosti společně s hořčíkem

 

Co ještě ke zdraví přispívá?

 

Jsou tu 4 věci, které také ovlivňují naše zdraví.

Jídlo – skutečné jídlo, pak nemusíme počítat výživové hodnoty ani gramy

Aktivita – není to o tom, aby člověk trávil hodiny v posilovně, nejlepší je to, co vás baví

Spánek – důježité je se na vše kvalitně vyspat, rozhodně není vhodné mít v ložnici televizi a usínat s ní

Psychická pohoda – měli by jsme se snažit být psychicky v pořádku, přestože je taková hektická doba, neklást na sebe přehnané nároky a umět si také odpočinout a dopřát relax

 

 

Můžu vám říct, že jsem sama o sobě dost líný člověk, ale některé věci mě baví. Moc tomu pohybu nedám, což dobře není, ale ráda plavu, chodím se psem ven a příležitostně lyžuji, když se někam dostanu. S jídlem je to tak, že někdy když se mi zdá, že mi nejde shazovat dobře dělám si průzkum a sleduji si kolik čeho sním, abych věděla, kde je chyba… Já dodržuji tu verzi, kdy mám sacharidů trochu více a to 50-60g za den kvůli zelenině. Takže vyloženě propočítávat každou porci nemusíte.

 

Existují i stránky, kde najdete spoustu receptů (nejdete je v odkazech), je zbytečné abych je já psala i tady, když je několik stránek, kde jsou opravdu propracované. A není to těžké, jde i klasické recepty, které třeba vaříte doma už roky, obměnit a vynechat popřípadě přílohy, mouku nebo zahušťovaní a budete mít luxusní jídla i bez počítání.

 

Zahušťování jen mýtus! Není to potřeba, třeba omáčky nebo krémové polévky udělejte z většího množství zeleniny. Není to těžké, jen se trochu vymanit z otroctví cukru a mouky.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář